I can't keep my eyes off you


tjenare!
har inget att göra så jag bloggar igen;D
bilden ovanför..ska jag ha den som design?
Hahah jag vill byta hela tiden för jag blir
mer nöjd med dom andra ibland.
Men många har frågat om jag kan fixa
deras designer,men ibland har jag inte tid.
Lika så om jag kan ändra alla kodmallar
och siffror och skit.Men jag ska hjälpa er lite på traven...
jag gör ofta mina designer på collage maker som ni
kan ladda ner här:http://www.picturecollagesoftware.com/
eller på picnik,men jag har börjar med ganska lätta designer
nu,men ni som är inne på mera stuff så kan ni ta dom sakerna.
Och folk har frågat hur man sätter in designen,jag gör på ett väldigt
enkelt sätt:Ändra din design till fashion för den är lättast att jobba med,
Då ser det ut ungefär såhär:

body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #ffffff url();
}
a {
color: #999999;
}
a:hover {color: #80FF9F;}
#wrapper {
clear:none;
margin: 30px auto;
padding: 20px;
width: 830px;
position: absolute;
background-color: #FFFFFF;
left: 90px;
}
#wrapper:after {
body {
margin: 0px;
padding:0px;
background: #ffffff url();
}
a {
color: #999999;
}
a:hover {color: #80FF9F;}
#wrapper {
clear:none;
margin: 30px auto;
padding: 20px;
width: 830px;
position: absolute;
background-color: #FFFFFF;
left: 90px;
}
#wrapper:after {

1,då kan du ändra din bakrund först.
Det gör du där det står backround:
sen står det ju #ffffff och det betyder
färgen,som jag har vit och ffffff står för vit.
Om ni vill ha en bakrunf med nån egen bild
så laddar ni upp en bild och kopierar bildens adress.
Och sätter in den imellan parenteserna ()

2,
bläddrar du ner lite till så ser det ut såhär:

clear: both;
visibility: hidden;
}
p {
padding: 0px 0px 0px 0px;
margin: 0px 0px 0px 0px;
}
#header {
background: #ffffff url() no-repeat right center;
padding-left: 100px;
padding-bottom:70px;
padding-top:100px;
margin: 0px 0px 20px;
width: 730px;
height: 370px;
}

#side {
float: left;

nu kan du ändra din header,gör samma sak med en egen bakrund
fast med en bild som du vill ha som header men klistra in bildens
adress inom parenteserna där det ser ut såhär:background: #ffffff url() no-repeat right center;

3,sen kan du ändra  lite padding,du får prova dig fram,top ändrar höjden där uppe
och bottom där nere.Och width och height ändrar storleken.


bättre en så kan jag inte förklara;/
Men ju mer ni gör det ju bättre går det,trixa lite.
Jag gjorde det och nu får jag göra det åt andra;D
Ni ser allt kommer liksom gå bättre och bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0